2 października br. w sali posiedzeń twardogórskiego Ratusza odbyło się spotkanie powołanego przez Burmistrza Miasta i Gminy Twardogóra zespołu, realizującego projekt „e-Twardogóra”, współfinansowany ze środków Unii Europejskiej – Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego 2014-2020.
Projekt ten ma na celu rozwój i podniesienie jakości elektronicznych usług publicznych w zakresie e-administracji i dostępu do informacji przestrzennej, a także zwiększenie stopnia wykorzystania technologii informatycznych przez mieszkańców i podmioty gospodarcze z terenu Gminy Twardogóra, w tym szczególnie – zwiększenie stopnia dostępności do usług publicznych 24 godziny na dobę 7 dni w tygodniu, poprzez możliwość załatwienia sprawy bez konieczności wizyty w urzędzie. Służyć temu ma uruchomienie 29-ciu e-usług, obejmujących obszary: oświatowy, informacji przestrzennej oraz podatków i opłat. W ramach projektu zostaną wdrożone m. in.
- zintegrowany system informatyczny z portalem e-usług (e-Biuro Obsługi Interesanta),
- System Informacji Przestrzennej wraz z geoportalem.
Oprócz Urzędu Miasta i Gminy w Twardogórze, zadaniem zostaje objęte Centrum Usług Wspólnych wraz z gminnymi placówkami oświatowymi: Miejskim Przedszkolem w Twardogórze, Szkołą Podstawową Nr 2 im. Jana Pawła II w Twardogórze, Szkołą Podstawową w Goszczu i Szkołą Podstawową w Grabownie Wielkim.
Podczas spotkania omówiono uwagi i propozycje do projektu dokumentacji przetargowej.
Całkowity koszt projektu (wydatki ogółem): 3 279 033,30 zł w tym dofinansowanie - 2 768 354,56 zł.